close

 

聽這首歌有種"啪!命中紅心!"的感覺

 

女性慾望,在世界上多數的地方都還是不能夠由女性自己發聲的"禁忌"

為什麼在同樣的條件情況下,同樣是表露慾望,不裸露、不防害風俗、甚至也不是性騷擾

女性連自主向異性表白,都有可能被貼上不知羞恥的標籤

難道男性主動表白就比較知道羞恥?

這樣對男女用不同的標準去檢視的現象,還是存在

 

ps我猜想這首歌一定會有很多人翻譯,如果我翻譯的不好還請賜教...

我的英文真的真的沒有很好,只是單純喜歡聽西洋音樂而想用自己的方式理解歌詞的意思而已

 

Camila Cabello – Shameless放下羞恥

[Verse 1]
Don't speak, no, don't try

別說話,不,別說
It's been a secret for the longest time

這個秘密太久了
Don't run (Oh), no, don't hide
別跑,不,別躲起來

Been running from it for the longest time
已經逃避太久太久了


[Pre-Chorus]
So many mornings I woke up confused

無數早晨,我在困惑中醒來
In my dreams, I do anything I want to you

在夢裡,我對你做了所有我想做的事情
My emotions are naked, they're taking me out of my mind
我的情緒是如此赤裸,讓我一點一點地失去理智


[Chorus]
Right now, I'm shameless

就是現在,我放下羞恥
Screamin' my lungs out for ya

發自肺腑的聲嘶力竭
Not afraid to face it

無所謂懼的面對它
I need you more than I want to

我需要你多過於想要
Need you more than I want to

需要你大過於慾望
Show me you're shameless

展現你毫無遮掩的真面目給我吧
Write it on my neck, why don't ya?

將那一刻刻劃在我的脖頸上吧,為什麼不呢?
And I won't erase it

我不會將它抹去的
I need you more than I want to

我需要你多過於想要
Need you more than I want to

需要你大過於慾望

[Post-Chorus]
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在這樣
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,別想在此刻
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在

[Verse 2]
So we're there, now it's real

所以,我們,此刻如此真實
Now that you have me, do you want me still?

現在你擁有我,而你是否仍然想要我?
My kisses are history, they go back a long time, uh

我的吻是長流中的記憶,帶你回味過去
And I'm tired of loving somebody that's not mine, no

而我已厭倦於再愛上任何不屬於我的人,不

[Pre-Chorus]
So many mornings I woke up confused

無數早晨我在困惑中醒來
In my dreams, I do anything I want to you

在我的夢裡,我對你做了所有我渴望的事情
My emotions are naked, they're taking me out of my mind (Mind)

我的情感如此赤裸,讓我的理智逐漸崩潰瓦解

[Chorus]
Right now, I'm shameless

就是現在,我不再羞恥
Screamin' my lungs out for ya

發自肺腑的聲嘶力竭
Not afraid to face it

無所謂懼的面對它
I need you more than I want to

我需要你多過於想要
Need you more than I want to

需要你大過於慾望
Show me you're shameless

展現你毫無遮掩的真面目給我吧
Write it on my neck, why don't ya?

將那一刻刻劃在我的脖頸上吧,為什麼不呢?
And I won't erase it

我不會將它抹去的
I need you more than I want to

我需要你多過於想要
Need you more than I want to

需要你大過於慾望

[Post-Chorus]
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在這樣
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,別想在此刻
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在

[Bridge]
Distance, inches in between us

距離,在我們之間每個英吋的距離
I want you to give in, I want you to give in

我要距離屈服於我,我要打敗距離
Weakness, tension in between us

弱點,那些讓我們關係緊張的弱點
I just wanna give in

我只想屈服
And I don't care if I'm forgiven

而我不在乎是否會被原諒

[Chorus]
Right now, I'm shameless

就是現在,我不再羞恥
Screamin' my lungs out for ya

發自肺腑的聲嘶力竭
Not afraid to face it

無所謂懼的面對它
I need you more than I want to

我需要你多過於想要
Need you more than I want to

需要你大過於慾望
Show me you're shameless

展現你毫無遮掩的真面目給我吧
Write it on my neck, why don't ya?

將那一刻刻劃在我的脖頸上吧,為什麼不呢?
And I won't erase it

我不會將它抹去的
I need you more than I want to

我需要你多過於想要
Need you more than I want to

需要你大過於慾望

[Post-Chorus]
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在這樣
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,別想在此刻
No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,不要現在

arrow
arrow
    全站熱搜

    sincere1458 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()