close

 

會想自己翻譯這首歌

只是因為這首歌打動我了

翻這首歌的時候比較強調意境,所以歌詞和翻譯會有出入

如有其他意見也歡迎留言討論指教

 

**************************************

有時候,反反覆覆的,對對方好又不理對方

愛的時候很確定,但沒感覺的瞬間

可能消極的責備自己,也可能積極的去努力想起為什麼愛他

然後就一直循環下去

可能直到再也想不起為什麼愛他為止

 

***************************************

 

I've missed your calls for months it seems

似乎已經漏接你好幾個月的電話了

Don't realize how mean I can be

我不知道為什麼會這樣

'Cause I can sometimes treat the people

因為有時候面對人們

That I love like jewelry

那些非常在意的人們

'Cause I can change my mind each day

我的心意都會游移不定

I didn't mean to try you on

我並不是在玩弄你

But I still know your birthday

也知道你最重要的日子

And your mother's favorite song

和你最重視的人

 

So I'm sorry to my unknown lover

所以,對不起,我未知的愛人

Sorry that I can't believe that anybody ever really

我無法相信誰會真正的

Starts to fall in love with me

和我墜入愛河

Sorry to my unknown lover

對不起我未知的情人

Sorry I could be so blind

我是如此盲目

Didn't mean to leave you

不是有意要離開你

And all of the things that we had behind

和所有與你共同的回憶

Ooh

Ooh

Ooh

 

I run away when things are good

我在一切看似美好的時候逃跑

And never really understood

也從未真正明白

The way you laid your eyes on me

我在你眼裡的模樣

In ways that no one ever could

是那樣的無可取代

And so it seems I broke your heart

我傷了你的心

My ignorance has struck again

我的漠視又一次搞砸了

I failed to see it from the start

也沒能在一開始就明白

And tore you open 'til the end

我一直都在傷害你

 

And I'm sorry to my unknown lover

所以,對不起,我未知的愛人

Sorry that I can't believe that anybody ever really

我無法真正的相信誰

Starts to fall in love with me

會和我墜入愛河

Sorry to my unknown lover

抱歉,我未曾謀面的愛人

Sorry I could be so blind

我是如此盲目

Didn't mean to leave you

不是有意要離開你

And all of the things that we had behind

和所有與你共同的回憶

 

And someone will love you

未來會有人愛你

Someone will love you

將會有人愛你

Someone will love you

會有人愛你

But someone isn't me

但那個人不會是我

Someone will love you

將會有某個人愛你

Someone will love you

會有某個人愛你

Someone will love you

會有人來愛你

But someone isn't me

但那個人不會是我

 

Sorry to my unknown lover

對不起,我未知的愛人

Sorry that I can't believe that anybody ever really

我無法真正的相信誰

Starts to fall in love with me

會和我一起墜入愛河

Sorry to my unknown lover

抱歉我未曾謀面的愛人

Sorry I could be so blind

我是如此盲目

Didn't mean to leave you

也不是有意要離開你

And all of the things that we had behind

和所有與你共同的回憶

 

And someone will love you

未來會有人愛你

Someone will love you

將會有人愛你

Someone will love you

會有人愛你

But someone isn't me

但那個人不會是我

Someone will love you

將會有某個人愛你

Someone will love you

會有某個人愛你

Someone will love you

會有人來愛你

But someone isn't me

但那個人不會是我

arrow
arrow
    全站熱搜

    sincere1458 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()