close

 

 

The Dirty Youth 的 Alive這首歌在網路上一直找不到中文翻譯

歌詞內容也不是很難,所以拿來練習翻譯

如果歌詞裡有翻譯不好的地方,也請路過的大大們多多指教了

 

英文歌詞:

 

See the girl, eyes are wide
So naive, dead inside
Would you cry for her
Would you take her pain away
Would you die for her
Would you brighten up her day

No more regrets, no more regrets
I can't forget

These could be the best days
We're having it all our way
Saying things we must say
To feel so alive
Its brighter than the sunlight
Dancing like its all right
Celebrating this night
To feel so alive
I feel so alive

I don't know how it feels to be so insecure
That you take out your problems on cocaine and beer
You say to yourself that your really okay
It's killing me now just to see you this way
Now I think to myself is this fake is this real
All the diamonds and rubies and lies you conceal
Are you lost in yourself, are you feeling confused
Reality sinks and you know you've been used

No more regrets, no more regrets
I can't forget

These could be the best days
We're having it all our way
Saying things we must say
To feel so alive
Its brighter than the sunlight
Dancing like its all right
Celebrating this night
To feel so alive
I'm feelling so alive

So, I've gotta tell you to, wrap your arms around your soul
Wake up, now
Break out, now
You will lose yourself and everything

No more regrets, no more regrets
I can't forget

These could be the best days
We're having it all our way
Saying things we must say
To feel so alive
Its brighter than the sunlight
Dancing like its all right
Celebrating this night
To feel so alive
I'm feeling so alive

I'm feeling so alive
I feel so alive
I'm feeling so alive
I feel so alive

********************* 

中文歌詞:

看這女孩,睜大眼睛
如此天真,從心裡逝去
你可會為她哭泣
你可會帶她遠離痛苦
你會為她而死嗎
你會照亮她的生命嗎

不要再有後悔,不再後悔
我無法忘記

這些最好的日子
我們擁有一切
我們必須去表達
去感受這樣活著
比陽光更加耀眼
就像這樣舞動
慶祝這個夜晚
去感受這樣活著
去感覺這樣活著

我不知道是什麼樣的感覺如此沒有安全感
你將問題都傾瀉在古柯鹼和啤酒之中
你對自己說,你真的很好
看到你這樣這真的讓我很痛苦
現在想一想你自己吧,什麼是真的什麼是假的
所有的鑽石、紅寶石和你隱藏的謊言
你是否失去了自己,是否感覺困惑
事實上你知道自己已經習慣於墮落

不要再有後悔,不再後悔
我無法忘記

這些最好的日子
我們擁有一切
我們必須去表達
去感受這樣活著
比陽光更加耀眼
就像這樣舞動
慶祝這個夜晚
去感受這樣活著
我感覺這樣活著

所以,我要告訴你,用雙手擁抱你的靈魂
醒來吧,就是現在
爆發吧,就是現在
你快失去自我和一切了

不要再有後悔,不再後悔
我無法忘記

這些最好的日子
我們擁有一切
我們必須去表達
去感受這樣活著
比陽光更加耀眼
就像這樣舞動
慶祝這個夜晚
去感受這樣活著
我感覺這樣活著

我感覺這樣活著
我覺得這樣活著
我感覺這樣活著
我覺得這樣活著

 

*******************************

 

同場加映

這個版本的alive意外的好聽啊!

 

 

 

*******************************

 

題外話:

 

一直都很喜歡唱起歌來很有力量感的歌手

最一開始會注意到The Dirty Youth這個樂團是因為Fight這首歌

  

前奏就有一種莫名的復古感,頗吸引人

雖然我一直都不怎麼喜歡紅色、粉紅色,還有蕾絲類的服飾(影片中沒有蕾絲,但我還是不喜歡。)

我只是喜歡力量撼動人心的感覺。

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sincere1458 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()